Geluk en ongeluk

26 mei 2016 - Maun, Botswana

Helaas helaas, afgelopen vrijdag nacht is er ingebroken in de auto. Ruitje ingeslagen en een hoop tassen mee genomen... Virve is kledingloos en tot een paar dagen geleden waren Aad en ik ook identiteitsloos. Gelukkig hebben we dankzij een local met zeer veel connecties een aantal mensen aan het zoeken kunnen zetten en inmiddels zijn de meest belangrijke docementen (paspoorten, rijbewijzen, bankkaarten) weer present. De auto is inmiddels weer gemaakt (we waren verzekerd), we kunnen weer de grens over (godzijdank), maar helaas ben ik wel twee mobieltjes en een camera lichter... Gelukkig heb ik daar nooit zo veel om gegeven en waren ze tezamen waarschijnlijk minder waard dan 1 enkele broek van Virve, maar toch.. Onhandig. Ik ben voor nu even niet bereikbaar (wel via facebook, mail, postduif). Binnenkort wordt het misschien eindelijk tijd voor een werkende telefoon, maar mijn eigen nummer zal ik pas weer half juni hebben.. Ik ben dus ook alle fotos van Botswana kwijt, maar jullie kunnen me op mijn woord geloven dat het prachtig is en dat we door een paar Botswaanse chillers net terug komen van een gratis safari en al ( nachten gratis in hun tuin kamperen.. iedereen vindt ons zielig, dat is dan wel weer handig. Virve is inmiddels een charity project gestart en krijgt van iedereen die we ontmoeten een kledingstuk. We maken alles op maat en onder het motto «hipster» kun je een hoop maken. Als een joch van 7 shined ze de hele delta over en die te grote trui is bovendien een uitmuntende winterjurk.

Ik update later als we meer weten..

liefs

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bea:
    26 mei 2016
    Ahhh bah, jullie houden in ieder geval de moed erin, goedzo
  2. Erna:
    26 mei 2016
    Jammer van de foto's. Leuke en praktische oplossingen voor de ontstane situatie.
  3. Hellen:
    26 mei 2016
    Lieve Pienie wat naar om te horen. Het hoort er soms bij helaas. Reizen is niet alleen maar vakantie, en soms een hoop gedoe. Hopelijk geven de olifanten je troost. Wij zijn gisteren weer veilig uit Johannesburg teruggekomen. Fijn om weer thuis te zijn. Matthijs komt morgen uit Lissabon aan. Als jij het niet meer ziet zitten kom je ook maar lekker naar huis. Liefs van je moeder.
  4. Matthijs:
    29 mei 2016
    Noo pienie! Backpacker nachtmerrie... altijd slapen met je paspoort aan je buik getaped. Gelukkig heb je die terug.
    Dat van de lokale connecties die je spullen via via terugregelen snap ik niet helemaal :P voor de rest sta je nu dichter bij de lokale bevolking dan.
    Liefs
  5. Marleen &Martijn &zusje:
    30 mei 2016
    Je zusje wil graag een nieuwe telefoon voor je kopen en naar je opsturen. Je mag tot die tijd haar telefoon wel lenen - ze zou het wel even naar toe willen brengen.

Kus van Julia